Jesteś niezalogowany
NOWE KONTO

Polski Deutsch

      Zapomniałem hasło/login


ä ß ö ü ą ę ś ć ł ń ó ż ź
Nie znaleziono żadnego obiektu
opcje zaawansowane
Wyczyść

 
 
 
  ID: 8620753

Ładownia i bocznica szlakowa Porajów (nie istnieje)

Ladestelle Groß-Poritsch



Budowa
18xx
Status
Nie istnieje
Likwidacja
1945
 
W Porajowie istniała od 1856 r. cegielnia (rury do drenów) Gottlieba Augusta Möncha. Po zbudowaniu linii kolejowej w 1859 r. najprawdopodobniej powstała też ładownia przy cegielni, która jest zaznaczona na mapie z lat 90. XIX wieku i późniejszych. Od ładowni do cegielni poprowadzono wąski tor (ok. 100 m). Nie powstał tu przystanek dla pasażerów, ale są opowieści że zdarzały się tu nieformalne postoje pociągów. W czasie wojny od ładowni w Porajowie ułożono drugi tor w kierunku Zittau, który po ok. ...
W Porajowie istniała od 1856 r. cegielnia (rury do drenów) Gottlieba Augusta Möncha. Po zbudowaniu linii kolejowej w 1859 r. najprawdopodobniej powstała też ładownia przy cegielni, która jest zaznaczona na mapie z lat 90. XIX wieku i późniejszych. Od ładowni do cegielni poprowadzono wąski tor (ok. 100 m). Nie powstał tu przystanek dla pasażerów, ale są opowieści że zdarzały się tu nieformalne postoje pociągów. W czasie wojny od ładowni w Porajowie ułożono drugi tor w kierunku Zittau, który po ok. 300 metrach odbijał w kierunku koszar w Sieniawce, gdzie od 1944 r. istniała fabryka zbrojeniowa Junkersa - Zittwerke. Bocznica o długości ok. 700 metrów zakończona ok. 7 torami postojowymi, co daje miarę planowanej produkcji fabryki. Po wojnie bocznicę rozebrano, w terenie pozostał wykop po drugim torze odchodzącym od szlakowego.

Podczas uroczystości 150 lat linii kolejowej Zittau - Liberec w 2009 r. w Porajowie zatrzymał się po raz pierwszy od 1945 r. pociąg okolicznościowy - włodarze Hradka, Zittau i Bogatyni wysłali petycję do PKP-PLK o uruchomienia przystanku w Porajowie. Operator odmówił zasłaniając się stanem technicznym linii (sic!) i trudnościami fiskalnymi w rozliczeniach pomiędzy partnerami niemieckim i czeskim prowadzącym (!!) oraz tym, że w momencie gdy polska strona zacznie realizować budowę, to inne strony nie będą łożyć na remont linii nr 346 (!!!) - pokazuje to prawdziwe intencje operatora PKP-PLK - szczegóły tutaj:

(moose)
Pokaż więcej Pokaż mniej
 

  • Data: 1914-08-29
    komentarze: 0
    Transport jeńców rosyjskich przybyłych transportem kolejowym do ...

Ładownia i bocznica szlakowa Porajów (nie istnieje) na innych fotografiach
  • 1945 - 1949