MENU
"Suczka" oblatuje wahadło do Węglińca. Bardzo ekonomicznie rozwiązanie - dwie bonanzy holuje lok na sześciu osiach o mocy ponad 2000 KM. Nie ma to jak racjonalna gospodarka taborem na pkp - nie ma się co dziwić, że te cały czas tylko żebrzą o więcej kasy. Dodam, że w nieodległym Gorlitz praktycznie cały ruch lokalny jest obsługiwany przez nowoczesne autobusy szynowe. Jedyne składy jakie docierają w tradycyjnym zestawieniu dziwnym trafem pochodzą właśnie z Polski.

Dodał: wasiukibic° - Data: 2008-04-08 01:14:54 - Odsłon: 4460
18 marca 2008


Rzadko spotykana na Dolnym Śląsku stacja widłowa, graniczna. Stacja składa się z dwóch sekcji: węglinieckiej i lubańskiej, które łączą się w kierunku na Görlitz. Stacja gruntownie zmodernizowana w 2009 roku - przebudowano perony, wymieniono sygnalizację, jak również podniesiono prędkość szlakową od strony Węglińca (linia 278). Dogłębnie przebudowano urządzenia sterowania ruchem, dzięki czemu możliwy jest już wjazd do Zgorzelca Miasto od strony Lubania (łącznica 778 jest jednak nieczynna w ruchu osobowym). Obecnie stacja jest bezobsługowa, jedyną obsadę stanowi personel strażnicy przejazdowej w dawnej nastawni Zg2. Ruchem pociągów na stacji steruje się z Lokalnego Centrum Sterowania w Węglińcu. Między grupami torów znajduje się budynek dworca, w którym zlikwidowano jednak kasę biletową.
W 2019 r. dworzec kolejowy poddano gruntownej przebudowie. Przywrócono też funkcjonowanie kasy biletowej.[ws]

  • /foto/3769/3769649m.jpg
    1876
  • /foto/8314/8314371m.jpg
    1903
  • /foto/7170/7170708m.jpg
    1908
  • /foto/446/446735m.jpg
    1910 - 1925
  • /foto/9087/9087674m.jpg
    1938
  • /foto/139/139116m.jpg
    2007
  • /foto/139/139371m.jpg
    2007
  • /foto/139/139372m.jpg
    2007
  • /foto/139/139375m.jpg
    2007
  • /foto/139/139377m.jpg
    2007
  • /foto/214/214437m.jpg
    2008
  • /foto/217/217918m.jpg
    2008
  • /foto/217/217921m.jpg
    2008
  • /foto/217/217922m.jpg
    2008
  • /foto/222/222430m.jpg
    2008
  • /foto/222/222432m.jpg
    2008
  • /foto/222/222439m.jpg
    2008
  • /foto/9248/9248372m.jpg
    2008
  • /foto/3370/3370079m.jpg
    2011
  • /foto/3370/3370084m.jpg
    2011
  • /foto/3581/3581518m.jpg
    2012
  • /foto/4356/4356995m.jpg
    2014
  • /foto/9248/9248386m.jpg
    2014
  • /foto/9248/9248391m.jpg
    2014
  • /foto/7502/7502188m.jpg
    2018
  • /foto/7572/7572539m.jpg
    2018
  • /foto/8314/8314987m.jpg
    2019
  • /foto/8322/8322970m.jpg
    2019
  • /foto/8469/8469217m.jpg
    2019
  • /foto/8469/8469218m.jpg
    2019
  • /foto/8473/8473917m.jpg
    2019
  • /foto/8476/8476293m.jpg
    2019
  • /foto/8476/8476294m.jpg
    2019
  • /foto/8944/8944548m.jpg
    2020
  • /foto/8945/8945030m.jpg
    2020
  • /foto/8945/8945723m.jpg
    2020
  • /foto/8945/8945730m.jpg
    2020
  • /foto/8945/8945737m.jpg
    2020
  • /foto/9022/9022495m.jpg
    2020
  • /foto/9022/9022498m.jpg
    2020
  • /foto/9022/9022501m.jpg
    2020
  • /foto/9097/9097054m.jpg
    2021
  • /foto/9097/9097055m.jpg
    2021
  • /foto/9248/9248407m.jpg
    2021
  • /foto/9248/9248423m.jpg
    2021

wasiukibic°

Poprzednie: Rangierbahnhof (Rbf.) Schlauroth / Stacja rozrządowa Schlauroth Strona Główna Następne: Lokomotywownia i warsztaty kolejowe (dawne)


robik64 | 2008-04-08 09:45:24
Nie jest w Niemczech aż tak racjonalnie jak napisałeś. Sam niedawno widziałem pod Dresden Ludmiłę z trzema wagonikami osobowymi. Poza tym zakup tych autobusów szynowych to sponsoring zachodniej części Niemiec. My nie mamy niestety bogatego brata.
wasiukibic | 2008-04-08 14:50:15
To, że w Niemczech nie jest aż tak ekstra to wiem, specjalnie załączyłem zdjęcie ze stacji towarowej Gorlitz i rozrządówki w Schlauroth :) Po za tym ja też widziałem nieraz jak w Polsce (konkretnie okolice Zamościa) do tamary czy gagarina podpinano jeden wagon osobowy, który stanowił cały skład do Hrubieszowa. Podobnie kiedyś na górskie trasy do Kudowy i Stronia wysyłano z dawnego MD Kamieniec lokomotywy sześcioosiowe, które nie dość, że strasznie niszczyły torowisko swoimi długimi wózkami to jeszcze na dodatek same miały problemy (podcinanie obręczy kołowych) Tylko czego to dowodzi? Że nasi rodzimi decydenci z pkp mają głowy pochowane w tyłkach? Poza tym gdzie jest samorząd, który powinien zajmować się tego typu sprawami? Czy ci ludzie wiedzą, że zestawienie takiego składu to jest rażąca rozrzutność i niegospodarność!!!!
moose (administrator) | 2011-09-12 23:29:08
Po prawej sekcja lubańska (i towarowa) stacji. W oddali nieczynna obecnie nastawnia wykonawcza Zg1.